Tiden susar förbi..

.. doesn't it?

När jag precis hade börjat i åttan (detta känns som evigheter sedan) började jag också medverka i en teatergrupp. De två första personerna jag lärde känna där skulle också vara de två personer som jag skulle vara vän med längst (vi är fortfarande vänner). Den ena var en tjej och den andra var en kille. I början träffades vi bara under teatern men när det väl kom till sommaren så träffades vi praktiskt taget varje dag. Det var sommaren -05, jag kan inte förstå att det snart är fem år sedan.. jag till och med skräms lite av denna fakta. Vi var ute till sent på natten, åt glass på mackedonkan, cyklade rundor och gick runt över hela Ystad.

Jag slutade i teatergruppen, det gjorde även killen inte så långt efter. Men mina båda vänner håller fortfarande på med teater och musikaler, det gör inte jag. De har båda två gått på gymnasium som inriktar sig på musikal och de är båda två enormt duktiga talanger, de har båda bevisat det för mig för så länge sedan och jag älskar att se dem båda på scen.

Men min historia är egentligen inriktad på killen, snart ska han flytta till New York och börja plugga på USA:s finaste musikalakademi. Han kommer bli stor, jag såg det igår. Det är helt otroligt att personen jag kände för så länge sedan, som spelade ett lejon i sin första pjäs i vår teatergrupp, har utvecklats så snabbt. Och ännu värre är att jag inte kan förstå att han ska flytta så långt bort, han kommer vara saknad.

Pjäsen jag såg hette The Wiz, och är en nytolkning av Trollkarlen från Oz. Pjäsen är gjord på 70-talet och orginalartist var exempelvis Diana Ross och Michal Jackson. Ska köpa filmen och se den :)
I alla fall var Lunds dans och musikalgymnaiusms tolkning helt underbar och dansnumrerna helt enastående!





Enjoy :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0