Jurassic Park..



.. när jag var riktigt liten fick jag en film av mina föräldrar kallad "Landet för längesedan". De flesta av er har nog redan sett den, nästan alla av er vet förhoppningsvis vilken film det är och resten av er så är det bara att säga: det är en film om "långhalsen" Lillefot vars mamma dör. Han får reda på av sin mamma om "Den stora dalen", det enda stället som är säkert och påbörjar en lång resa ditåt med sitt nyfunna kompisgäng, ifrån faror som lava och "Vasstand".
I alla fall gjorde denna filmen att lilla jag fick en sorts mani för dinosaurier. Och när jag var ca fem år så fick jag för allra första gången se "Jurassic Park". Förutom de gånger som jag sprang iväg till dörren, gömde mig bakom och tittade ut i den lilla springan som fanns så kunde jag inte sluta titta. Dinosaurier blev mitt allt. Ja, det är sant, jag gick och lånade alla böcker jag kunde hitta om dinosaurier och gottade mig i bilderna på dessa stora "skräcködlor".

Jurassic Park spelades om och om igen på¨min tv, och jag har gjort att min syster helt enkelt inte orkar titta på denna film som jag fortfarande inte är trött på.

Därefter kom The Lost World (Tvåan) ut på bio. Jag var med min familj i Stockholm men fick inte se filmen, jag fick se på Pippi Långstrump.. wonderful.. men till slut fick jag se denna filmen och jag gjorde 1,2 race. Nice ;)

Och år 2001 var jag i USA, och fick se trean på bio.Visst var inte filmen lika bra som de två första men helt underbart ändå.

Med detta vill jag bara säga att jag är överlycklig att jag hittade "Jurassic Park- The Ultimate Collection" inne på hemmakväll idag, haha. blir kanske lite race för min del ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0