Jag gratulerar mig själv en vecka senare.

Jag fick ett sms i förrgår som påminde mig om hur snabbt tiden går. Mina tankar leddes tillbaka ett år där jag gick på en annan skola, en annan nivå på skolan, jag bodde någonannanstans, faktiskt på en annan ort, flera av de vänner och bekanta jag hade då har bytts ut mot nya. Känns som om jag gjort revolution, och det har blivit bättre.

För en vecka sedan fyllde jag 20 år, åldern då regeringen och systembolaget tycker vi är vuxna nog att köpa och dricka sprit lagligt. Vi anses alltså vara vuxna? Det första jag gjorde var att gå till systemet och köpa mig en flaska mousserande vin och tänkte, nu ska jag festa! Dock utmynnade både fredag och lördag ut i en väldigt nykter Angelica som tog hand om sina två tjejkompisar som ännu inte fyllt 20, men som FAKTISKT får köpa sprit ute, och det gjorde dom. Kanske är sant att man helt plötsligt blir vuxen vid 20?

Av mamma och pappa fick jag fotona från The Studio och en klänning. Av Rebecca fick jag en bakmaskin som jag har längtat efter i mer än ett halvår! Och av Kristian fick jag en DKNY-parfym, passande då alla mina andra parfymer snart tar slut.
Mina vänner har gett mig sprit, konstigt nog! Och jag är mer än nöjd med mina presenter.


Igår var jag på fadderutbildning och jag skrev på en alkoholpolicy vilket nu har gjort mig officiellt till en fadder inför nästa års nollning. Jag är riktigt glad inför detta faktumet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0