(:

Förra lördagen på väg till Göteborg satt jag med mina turistvänner och pratade fenomenet "fest i Ystad". Eftersom att en av killarna är från Trelleborg vet personen i fråga lite mer om festandet nere i syd. Jag har på olika sätt försökt förklara för mina helsingborgsvänner vad öja är, med mindre lyckade resultat. När jag försöker förklara att det ligger ute på landet och är en "lada" så ser de en massa djur och höstackar framför sig, dessutom tror de dansgolvet består av halm, jag tror att jag kanske får dra med mig dem hit, speciellt när en av personerna har hört låten "vi har vatt i öja" och går och nynnar på den.
Men killen från Trelleborg verkade inte ha så mycket emot öja eller resten av ystad, däremot påpekade han att "Tingvalla är dit alla bönderna går och lyssnar på dansband, och speciellt om Perikles ska dit så blir det riktigt kalas för dem". jag satt och skrattade med honom då, nu en vecka senare så ska jag dit med en av mina kära vänner, och Perikles ska spela... jag vet inte ens vilka Perikles är! Men det ska säkert bli trevligt och få uppleva lite mer "kultur". Jag är i alla fall peppad!

I förrgår blev jag klar i min lägenhet, den är storstädad. Jag har fått ett köksbord, skrivbord, datastol och en matta. Min lägenhet känns som hem nu, det är bara tavlorna som fattas. Äntligen känns det som hemma, och ännu bättre, det känns som min lägenhet.

Sen i måndags har min kära pojkvän sagt att jag inte får besöka honom, okej, fine. Han kom istället hem till mina föräldrar (jag va med då) och firade syster (som också var med). Jag hade sagt ett hundratals gånger att han inte behövde köpa något till min syster, men han kom ändå men en "helt" fin bukett. Men jag tycker om honom i alla fall, kanske till och med lite mer för det.
Som sagt skrev jag ju att jag inte fick hälsa på honom och hans familj, detta för att de håller på att renovera och han hade också gjort iordning lite i sitt rum samtidigt. Jag frågade vad men det ville han inte alls berätta för mig, det var jag tvungen att se. Så igår så skulle vi gå ut och gå en runda, men helt plötsligt kör han mig istället hem till dem och visar vad han gjort, han har skaffat en 160 säng, åh ljuva hímmel vad jag älskade den sängen! En ganska trevlig överraskning faktiskt. ^^

Snart är det min födelsedag, snart kan jag gå till systembolaget. Snart kan inte min kära vän ifrån Lund kalla mig för liten längre. Snart (okej då, om ett år) kan jag bli flygvärdinna. Jag förväntar mig att jag snart kommer få en massa sprit i 20-årspresent av mina vänner ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0