Blogginlägg nummer 125.

Okej, okej. Jag har sagt att jag ska bättra mig, jag sagt att jag ska skriva mer i bloggen och inte lägga upp en massa videos. Men det verkar gå utåt med det försöket. Tummen upp för Angelica!

Jag har haft fullt upp, och OJ vad ni har hört den ursäkten förut. Är inte riktigt säker på när jag sist gjorde ett inlägg men eftersom jag inte vill tråka ut er med världens tråkigaste detaljer börjar jag från i torsdags och jobbar mig framåt.

Torsdag:
Där har vi Angelica i igen hög person som försover sig till workshop-momentet! Eftersom jag verkar ha en förkärlek till att försova mig när det inte är obligatoriska ämnen orkar jag inte göra något åt saken.. än. Jag hann i alla fall vakna för en helt annan sak som jag planerat i veckor nu. Min middag till Kristian. Det blev inte som jag hade tänkt mig, hemskt nog.. så jag skäms lite över den där middagen även om Kristian, i form av min pojkvän, försöker uppmuntra mig och berätta hur god den var. Ofta, jag vet minsann hur duktig han är i köket! NEJ, det är bara att kämpa vidare för att bevisa att jag också kan, haha!

Fredag:
Jag följer med Kristian tillbaka till Ystad, men han ska jobba så jag går hem till min familj som saknat mig, trevligt trevligt. Jag fick bara ta och köpa nikotintuggummin till mamma innan jag kom för hon hade slut på det är ju sjuk.. så var snäll och köp det, visst visst okej. Ystad är så litet, när jag spenderat så mycket tid i Malmö och Helsingborg känns det nästan som om jag är på landet när inte bilar kör förbi mitt fönster hela tiden. Jag spenderade dagen med att antingen sitta med familjen och se på tv, mycket givande aktivitet, eller sitta som en eller annan arbetslös och söka jobb like crazy. Men det gick i alla fall bra, jag sökte otroligt många jobb samt skickade intresseanmälningar. Just nu känner jag inte att det är viktigt vad jag får för jobb utan jag bara får jobb, trevligt nog!

Lördag:
Den stora dagen. Fest i Helsingborg med Ystadfolket. Det började med att vi av någon anledning gick via Kärnan hem till Jonatan. En ganska onödig akt även om jag verkligen gillade utsikten man såg när man väl kom upp. Alla dessa trappor gjorde att jag fick träningsnoja och började fundera på att springa i Helsingborg, onödigt värre, men jag kanske till och med kan lämna mina saker hos någon vänlig själ medan jag är ute på joggingtur? Hoppas kan man ju göra! När vi kom hem till Jonatan verkade folket där ganska dystra, såsom dystra människor är. Men hej sa det och alkoholen flödade, i alla fall mitt intag av alkohol. Sedan var det dans, dans och dans! Och snack, och dans, och puss på kinden och så ut och gå. och sen spy och sist men inte minst däcka i jonatans säng. De andra verkade i alla fall ha det nice medan jag låg där i fosterställning och tog så litet plats som möjligt. Jag däckade sedan på tåget hem och när jag väl kom in i min egen säng mådde jag inte jättebra. Men en trevlig kväll var det ändå!

Söndag:
När jag först vaknade kunde jag inte röra mig utan att känna en våg av illamående. Gutt! Fyra sidors skrivande skulle jag ju ha gjort innan kvällen var slut inför Pbl 1. Jag vaknade till liv vid fyra på eftermiddagen, nästan kväll. Jag skrev sex sidor och behövde därför inte komma till lektionen idag. En fridag, det kan jag lugnt säga att det behövs.

Idag:
In till Ystad och lämna filmerna som är en dag försenad för att min kära familj är seg. Gutti! Sedan vet jag inte, springa milen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0