skrivet igår på vägen hem..

"Världen är vacker, jo, jag såg det idag. När jag idag åkte tåget mellan Malmö och Helsingborg trodde jag att det skulle vara lika jobbigt att åka som alltid. Att det vanliga händer, någon frågar om den kan sitta bredvid och allting slutar med att jag vill stänga ner allting, blunda och få sova.

Men idag tittade jag ut genom fönstret, något som jag inte gör så ofta förutom när tåget står på alla sina tågstationer.. och den vackraste bild bara speglar sig framför mig. Ett landskap som badar helt i solsken, och landskapet såg ut som guld eftersom det mesta först varit gult. Jag önskar att jag hade haft min mobil eller en kamera med mig för att kunna dela det med er, men nu hade jag inte det och mina förklaringar låter bara som dålig poesi. Jag hoppas att ni får se det för det var så underbart vackert, och jag kan garantera att ni skulle märka ett litet leende sprida sig på era annars så neutrala ansikten.

När jag skriver detta är jag på tåget tillbaka, och nu skiner inte solen alls lika mycket, men det börjar bli solnedgång och finns det något vackrare än solnedgång? Tänk er att sitta i gräset tillsammans med den ni älskar, dricka vin, prata och titta på en solnedgång?  Jag tror inte något kan klå det.

 

Jag tror att vi alla är så upptagna med våra liv att vi helt enkelt inte kan se så underbara ting som bara vackert solsken eller en solnedgång riktigt ordenligt.. vi skyndar oss förbi dom med skygglappar och tänker på allt annat som är omkring oss. Jag vet att jag har varit precis sådan innan, men det får bli slut på det. Jag ska försöka titta upp från mitt ”busy being bored”-stadium på tåget och se den verkliga skönheten, för både världen och jag förtjänar det.

 

Nu så börjar solnedgången, solen har en klar rosa färg, jag kan inte få fram ett ord till."

helt underbart att solen lyste som den gjorde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0