smiling idiot..

Jag bestämde mig för att åka till Ystad efter skolan. Det regnade litegrann i Helsingborg, som det ofta gör och jag tänkte "Äsch, kan alltid åka tillbaka dit.." , och jag gjorde väll mest detta av den anledningen att jag nu är "ledig".. eller rättare sagt att jag inte kan gå på föreläsningen på fredag så here I am! Ska antagligen se på film med bigsis imorgon..

I alla fall så hade jag på mig minimalt med kläder, min skinnjacka som bara når till midjan är kanske inte världens roligaste men då alla andra jackor är i Malmö får jag leva med det.. happy times! När jag kliver ut ur tåget så möter jag regn som öser ner och blåst, rikligt med blåst. Och det enda jag kunde göra var att le, jag tyckte detta var de roligaste 5 minutrarna på hela dagen när jag går i hög takt mot mammas och pappas lägenhet samtidigt som blåsten ungefär 20 ggr är nära på att blåsa omkull mig och min gångstil påminner litegrann om för höga klackar + för mycket alkohol..
När jag kommer till Trädgårdsgatan är jag så blöt att jag känner vattnet på magen och jag börjar le ännu bredare, en bil kör förbi och jag ser deras miner när de tittar på den där leende idioten på gatan.

Men vet ni vad, ingenting kan förstöra min dag idag och det var därför jag bara kunde le. Och ibland är det faktiskt underbart med regn ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0