Akvariets rättviseledare.

För ett bra tag sedan ville jag och mamma vara snälla mot pappa så vi köpte tre fiskar till hans akvarium. De var triangelaktiga och små och söta. Och ingen berättade för oss om hur stora de där monstrena skulle bli.

Nu så är de tre gånger större än de näst största och jag vill inte ens prata om hur mycket större än neontetrorna de är. Det har visat sig att det finns två hanar och en hona, eller vad man nu kallar dem för.. och den ena hanen är då den enda honans partner. Och där börjar problemet. Som machohanen måste han ge sig på den andra fisken och honan är inte speciellt trevlig hon heller och det har blivit värsta mobbingscenerna att sitta och titta på, allvarligt.. de biter den stackars hanen.. Dessutom är de två dominerande även elaka mot småttingarna runt omkring och har ätit upp ett antal.. Den hanen som inte gör detta går inte ens på småttingarna, snacka om hjälte.

Och så har vi mig som blir förbannad varje gång jag ser detta och skrämmer de två dominerande varje gång.. och samma sak händer, de tror att de kan bita på mig.. jo men visst, lycka till!

Någon som vill ha monsterfiskar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0