Ystads begränsade uteliv..

.. om du är en sådan person som inte gillar att festa, du gillar inte att vara ute efter att solen har gått ner, du hatar livliga ungdomar, du går och lägger dig vid nio och det värsta du vet är att läsa att hela ett fyllebråk har uppstått under föregående kväll (det borde vara högst noll), look no futher!

Här har du din idealstad! Det är här som du kan hitta just vad som fattas dig i ditt liv, en stad gjord för 40+.

Från att min syster (som bara är 4 år äldre än mig) gick i skolan här och även festade med ett utbud på tre olika ställen till min tid då det fanns ett ställe kvar (men detta ska också förtidspensionera sig nu på grund av de äldre som inte inser faran med att inte ha ett uteställe) som är öppet varje helg.. men sen kommer alla med sitt "vi har ju också ett uteställe som är öppet en gång i månaden.." YES!! en gång i månaden! för det är ju SÅ ofta som ungdomarna i Ystad vill festa! men det var ju bra, det var ju skönt att vi fick det avklarat..

Nu har ju det enda utestället som är öppet varje helg stängt för att restaureras lite.. men att det ska stänga är också ett faktum.. den 31 oktober finns inte Bar a Bar mer i Ystad, om de inte hittar något annat ställe att driva verksamheten på..

Igår kväll skulle jag festa i Ystad med några av mina vänner, det var en riktig trevlig kväll.. på grund av dem! Men jag är en tjej som känner ett behov av att dansa för att riktigt känna mig på topp under en kväll.. och jag fick detta: dricka sprit och äta på max. Tummen upp för att det inte finns ett dansställe! or not.

Och jag tänkte, ähh, det är inte så lång tid kvar innan Bar a Bar öppnar igen, men sedan kommer chocken.. om det inte finns någon plats tillgänglig för utestället efter den 31 oktober, vad kommer då hända med alla ungdomarna?

Vad människor inte tänker på är helt enkelt att oavsett om det finns ett uteställe eller inte så kommer fulla människor fortfarande att gå på gågatan, de kommer fortfarande skrika och bete sig ganska ovårdat.. och antagligen kommer det bli värre eftersom de börjar med det redan klockan ett. Om det blir vandalism förvånar det mig inte ett dugg och kom då inte och säg att det är ungdomarnas fel. Det är helt enkelt ett faktum, om något inte görs för ungdomarna kommer denna staden att uttömas på ungdomar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0