Too much thoughts..

... först vill jag bara tacka alla 7 personer från Ystad + Magnus från Lund som alla av någon anledning tyckte att jag skulle ut och festa just ikväll/inatt. Jag vet inte varför ni alla bestämde er för att idag var den rätta dagen för mig att festa med er men jag tyckte det var riktigt roligt och trevligt att höra ifrån er. :)
Däremot kunde jag helt enkelt inte missa den ironiska klangen från mitt egna huvud när jag berättade att just idag skulle jag plugga och även ha lite mysigt med min familj och titta på en trevlig film.
Men som ni alla vet, vi har all tid i världen att festa på! ;D

... idag har jag ju som sagt pluggat och åter igen pluggat. Jag har läst 14 sidor om Transporter inom affärsturism och 26 sidor från "hotellboken". Allting väldigt intressant och jag har redan börjat forma mina idéer för vad mitt examensarbete i trean ska handla om. Det märks att jag går turism, allting som är relaterat till det intresserar mig och jag känner mig väldigt hemmastadd på något sätt. Däremot kan jag, när jag ska arbeta med mina klasskamrater utanför skolan, kanske bli lite för hemmastadd? Att jag och de människor som är runt omkring mig delar exakt samma intressen är något jag inte har fått mycket utav innan och det märks nu. Just nu gör jag seminarieuppgifter tillsammans med Marco och av någon anledning så hamnar vi alltid in på sidospår och börjar prata om allt annat förutom vårt arbete, något som är både frustrerande och givande. Frustrerande för att vi egentligen inte har tid till dessa pratstunder och givande eftersom det känns som om jag har hittat rätt utbildning och det gör att jag trivs, enormt mycket. För att kunna klara detta hinder i form av samtal började vi med ett helt nytt system. Vi arbetar tillsammans men inte genom att träffas, nej, google docs är mer till för oss. Och det funkar riktigt bra!
Google docs, eller Google Documents, är ett program som gör att man kan dela en fil, ett dokument, tillsammans och som gör att vi kan redigera samtidigt, oavsett om han är i Ängelholm och jag i Malmö eller Ystad. Detta program gör det helt enkelt lättare än ifall man skulle behöva träffas varje gång man skulle arbeta. Jag rekommenderar detta hjälpmedel starkt för er på Lunds universitet!

... och såklart, som den löjliga människa jag är, sitter jag fortfarande och drömmer om att åka iväg på semester till de varmare länderna. Jag hittade en resa till Milano i augusti för 700 kronor tur och retur. Låter inte det som något? Jag sitter och tittar på hotell överallt och tänker att nästan allt är överkomligt, kära vänner, jag tror detta är en sjukdom som kommer stanna hos mig för evigt. Malta och Magaluf (eller var det Ibiza?) är de två ställena jag åker till i sommar, om jag har råd OCH tid. Förmodligen kommer jag att börja arbeta..

.. i förrgår beställde jag tidningen iForm för att få lite extra motivation för min framtid. Som om jag behövde något av det där? I alla fall så beställde jag denna tidning eftersom den var en av orsakerna till varför jag ens började träna för så länge sen. Även deras syn på mat tog jag till mig och jag känner att allt det där saknas, och dessutom längtar jag till min egna iForm. Dessutom är SATS mitt nya gym, oavsett priset, och YES kommer vara där jag uppehåller mig mest på grund av alla gruppträningar jag kommer vara med på. Om någon vill joina får ni gärna höra av er!

.. jag har för mycket att tänka på.. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0