Now we are even..

.. just ja! Englandsresan.

Fredagen
började med att Johanna kom till mig vid 10-tiden. Vi packade, pratade och åt. Jag hann också visa mina skills i sång, vet dock inte hur bra de skillsen är.. Johanna påstår att hon somnade för att jag sjöng så fint medan jag själv rycker på axlarna och tycker att det där är väll ingenting, jag kan hålla tonen.. so what? :P Vi åkte efter detta in till Kastrup.. checkade in och var sedan i taxfree-shopen. Där spenderade vi nästan all tid vi hade kvar med att leta upp vad vi skulle ha, det blev chips, vingummi, jägermeister, fyra cider och en norsk vodka som va så god att jag kunde dricka den utan att blanda något mer.. och därmed har jag hittat min favoritvodka, gott som fan! Flygresan i sig är lika underbar som alltid, när vi lyfter är en känsla så obeskrivligt härlig att jag gärna fått uppleva den varje gång. :D Väl inne på Gatwick letade vi upp vår väska gick till tåget och åkte till Clapham Junction där vi skulle möta upp tåget mot Salisbury.. Vi åkte sedan tåg i 1½ timme och väl framme springer jag och Johanna mot Louise som springer mot oss.. Hoochie-tjejerna träffas igen!
Vi går till vårt bed&breakfast, lämnar väskor och liknande, gör iordning oss och går sedan ut och går för att titta lite på Salisbury. En helt otroligt mysig stad som gör att jag bara ännu mer vill flytta till England. Det var inte människor ute men Louise förklarade detta med att alla går ut på lördagarna.

Lördagen började med alarmet, vi var lite trötta men upp kom vi. Vi gick ner för att äta frukost och jag och Johanna blev besvikna. Vi förväntade oss en stor buffé men där var bara mjölk, flingor, yoghurt och juice. Så vi gjorde det bästa av det och tog så mkt vi kunde.. men dottern till kvinnan som ägde stället kom in i rummet och hade med sig papper och penna "What would you like for breakfast".. Jag och Johanna satt som två kompletta idioter medan hon pekade på vår meny vi hade bredvid oss på bordet.. eftersom vi redan tagit så mkt av det andra bestämde vi oss för lite, det blev scrambled eggs, bacon, fried potatoes och toast. Denna stadiga frukosten gjorde att jag inte var hungrig på hela dagen..
Vi träffade Louise nere på stan, vi gick ner på marknaden där jag hittade underbart mkt smink.. vi fortsatte gå och jag märkte att mina fötter gjorde ont. Men det gjorde inget.. Vi gick runt nästan hela staden och kom in till Salisburys katedral (http://www.salisburycathedral.org.uk/index.php).. helt otroligt stor och enormt vacker katedral som jag är glad över att jag fått se.. :) Vi kom tillbaka till centrum, gick till ett fik och beställde en mellankaffe.. mellankaffet var enormt stor och det gillade jag! Men eftersom fiket var en italiensk kedja kan jag inte heller klaga på kaffet.. det var lika starkt som alltid ^^ Efter detta gick vi omkring i affärerna, och vi kom till en extremt härlig affär, Poundland. En affär där allting i affären kostar ett pund, helt otroliga priser! Det fanns allt och jag köpte till exempelt ett midjebälte där. ^^
Efter alla dessa strapatser splittras vi för att gå hem och göra ordning oss, jag och Johanna dricker medan vi sminkar oss och hade ganska roligt. Vi möter upp Louise, går hem till henne och har vår lilla förfest.. Louise dricker inte mycket medan jag och Johanna gör det.. vi går sedan ut och är allmänt borta, kommer till en bar och köper varsin öl. Jag och Johanna lämnar Luise och hennes vän Sandra för att dansa. Vi märker att killarna på detta stället är ganska uthungrade på tjejer som vågar dansa utmanande, de stod i en ring runt oss och tjejerna blev lite smått arga över att VI vågade sno alla killar från dem. En av tjejerna tog foton på oss när vi dansade vilket var ganska roligt. Vi kommer tillbaka ut, Louise och Sandra sitter och snackar med två killar. En av mina drickor står bakom en av killarna och tjejerna hade inta haft uppsikt över den och jag ville inte dricka den eftersom man aldrig visste vad som va i den. Louise drack den istället.. jag Och Johanna går för att dansa igen och när vi kommer tillbaka säger Louise att hon måste hem, hon hade spytt och mådde dåligt. Vi följer henne hem och när vi är tillbaka slår det mig, den hemska tanken på vad som varit i det glaset.. Men nu är jag, Johanna och Louise even, nu har vi alla varit så borta så de två andra av oss fått ta hand om en. ;)

Söndagen började med en klassisk engelsk frukost av scrambled eggs, bacon, sausage, beans, potatoes, tomatoes och toast. Vi åker till South Hampton för att shoppa och jag hittade många fynd. Mitt första möte med Primark var här och jag blev glatt överraskad. En helt underbar affär med så exeptionellt låga priser! Vi gick och åt på en fin italiensk restaurang och maten var suverän. Därefter åkte vi tillbaka till Salisbury och vårt bed&breakfast. Där tittade vi på film och hade allmänt mysigt.

Måndagen vaknade vi mycket tidigt på, vi träffade Louise och hämtade min Jägermeister hon haft hemma hos sig. Och därefter tog vi tåget till Waterloo, därefter Victoria station vilket gjorde att jag hamnade på en sightseeing som inkluderade parlamentet, Hyde Park och Big Ben, därefter åkte vi till Oxford Street, träffade Johannas vän Benoit och shoppade loss igen. Efter detta var hemresan ett faktum, väldigt ledsamt och jag visste att England skulle bli saknat..
... dock visste jag inte hur mycket förrän jag kom av planet i Danmark och det var minusgrader!! FY FAN säger jag, jag vill ha SOMMAR!!

Jag kommer flytta till England efter universitetet och jag är väldigt glad över denna tanken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0