Gamla goda diktskrivartider.. ;)

År 2005, under tiden som jag var som mest glad i att skriva dikter så skrev jag ett antal dikter. Så klart handlade de om kärlek, även om jag inte ens vid den tiden visste vad det var (dumma Angelica?), eller så gjorde jag det? Jag satt och tittade runt på en väldigt gammal sida och hittade denna helt plötsligt.. vilket gör det hela besynnerligt för mig, eftersom jag kommer ihåg när jag skrev den och att jag just då inte var varken upptagen, kär eller intresserad av någon. Måhända att jag nu tycker att lite småsaker kan ändras på den men jag lägger ändå upp den i sitt orginal, sådant kan vara trevligt att se också. ^^

I love you

I wonder sometimes,
do you understand why I am saying "I love you"?
I don't want you to see them as just words,
this is me thanking you for all the times you have been there.
That when I was in sorrow drowing in my own dark,
you came as a light and comforted my fears.
Even in the hardest times, you made me laugh.
I'm thanking you for bringing joy into my life,
for helping me see other pasts.
"I love you" is my way of thanking you,
for making me strong.
You made it possible for me to love another human being.
"I love you" is my way of giving it back,
giving you all the love you've been giving to me.
You gave me a meaning in the world of darkness,
now let me give it back.
Baby, I love you.

© 2005-12-23 Angelica Jensen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0