Idag såg jag ett ansikte på malmö station..

.. det var ett ansikte som jag för flera år sedan såg sist och som jag längtat efter att få se igen. Jag glädjs och vet nu att allt är bra, allt är bra.

Men tågstationen är inte bara till för att lugna ner mig. Skånetrafikens tåg och mitt förhållande är verkligen inte så ömt och kärleksfullt som jag hade velat att det skulle vara. Vårt förhållande går enbart ut på att förstöra för den andra, och av någon anledning så är det alltid jag som råkar ut för skånetrafikens gliringar. Idag så skickade de ut mig i Teckomatorp bara för att tåget inte funkade. Idag av alla dagar, och Teckomatorp av alla ställen? Jaaa , jag hann innan klockan slog för mycket, fatta det! Men antagligen av bara en enda anledning, Oscars kompis bror (var det rätt?) skjutsade oss och inte i lilla hastigheten. Jag gjorde tentan och fick sedan en huvudvärk som hette duga, ja, så går det när man oroar sig för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0