Ny start på livet

Ny hemstad, ny skola, nya vänner, nya prioriteringar, nya mål. Allting var helt enkelt nytt för två månader sen och jag visste helt enkelt inte hur jag skulle ta det. Så det första jag gjorde var att sluta äta en vecka innan jag började skolan, great choice? Nej, kanske inte. Men samtidigt som jag slutade äta höll jag också på att måla mitt nuvarande sovrum/vardagsrum till det antagligen mysigaste rummet i världshistorien (i alla fall enligt mig), jag började sedan på skolan och jag träffade underbara vänner på en gång och helt plötsligt så såg jag vart mitt liv förde mig.

Den förde mig dit som mitt gamla liv aldrig skulle ha fört mig på grund av människor som höll mig tillbaka, och jag är många erfarenheter rikare. Mitt självförtroende steg lika snabbt som en raket, jag delade samma mål och drömmar som mina nya vänner, jag har kommit flera av mina gamla vänner närmare, jag har blivit av med energislösare, festat på de underbaraste sätt och helt enkelt levt livet.

Men för några veckor sedan ända fram tills nu så har jag förstått att det fortfarande står flera frågetecken ouppklarade ifrån mitt gamla liv kvar och jag blir frustrerad, speciellt när så många människor på ett eller annat sätt vill påpeka dessa frågorna, det kan vara att de frågar rätt ut eller att de håller viktiga saker borta från mig, antagligen för att de tror att de skyddar mig genom att göra detta. Jag älskar dem för att de gör på det sättet, men de har antagligen inte förstått hur stark jag är och inte heller att jag faktiskt vill gräva ner dessa frågorna djupare än till jordens mittpunkt.

Min nya start på livet skakades om lite, men på grund av trofasta vänner och familj så blev jag inte omkullkastad,  jag står fortfarande. Mina erfarenheter har blivit mer och jag har förstått att det här med att man blir starkare av motgångar faktiskt stämmer.

Med den här nya bloggen så kör jag en ny kickstart och ska skriva om alla de nya roliga händelserna som händer, och vi får se helt enkelt hur länge jag orkar med det.. jag har försökt med en blogg innan och det var helt enkelt inte min grej, men ska ändå bli kul att se! Reflektioner är great, kommer bli mer av det.

Jag tackar i alla fall alla vänner som på ett eller annat sätt hållt mig kvar i verkligheten de här två senaste månaderna, och antagligen får ni fortsätta med det fast på ett helt annat sätt. Festande i massor kan göra att jag blir lite borta av mig, både under och efter de kvällarna.
but you know me, never too much, även om jag ramlade sist jag festade ;)

ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0