tåg . . .

underbara maskiner som gör att man kommer fortare fram.. wait? Nej, Nej, NEJ! Nu blev det fel! förmodligen så skulle tåget gå snabbare om det inte fanns andra tågkamrater som också vill få plats på samma spår som den du är på, eller att snön lägger sig på tåget eller alla andra underbara alternativ det finns till varför just du ska bli försenad till malmö, helsingborg, malmö igen och ystad!

När jag sätter mig på tåget från ystad till malmö är vi i tid.. ända tills mötande tåg är 9 minuter försenad. Trevligt tänkte jag, och redan då visste jag att jag inte skulle hinna med snabbtåget. MEN inte nog med det! sedan fick vi vänta på ännu ett tåg i svedala och det blev en hackig start.. great.. när vi rullar in på malmö station är jag 18 minuter försenad, 18 minuter människor! Inte så j*vla konstigt att jag missade göteborgståget.. så då var det bara att skicka sms till klasskamrter och skriva att jag kommer senare, spara sittplats..

Och nu till helsingborgståget, all credit till lokföraren som verkligen körde på, men vi blev ändå försenade på grund av ett annat tåg.. Väl inne i helsingborg är jag försenad 40 minuter när jag kliver in i sal U202. Trevligt.

Efter lite föreläsning och lite "shoppande" (rättare sagt tittande) på väla med marco ska jag åka tåg igen. Denna gången snabbtåget, den är faktiskt nästan i tid och en nöjd angelica sätter sig lugnt ner och myser. Men något hände utanför Ramlösa, ja varför skulle inte något hända när allt annat redan hänt? I alla fall så står tåget mitt ute i ingenstans och så säger lokföraren "Vi måste tyvärr ge er det beskedet att barnverket har satt oss på kurs via Lomma till Malmö. Detta betyder att ni som ska till Lund får åka till Malmö och därefter tillbaka till Lund." Great sucess? kanske inte.. för mig gjorde det ju ingenting, dock var inte många människor glada över detta då nästan alla åker till Lund.
Försenad igen..

Och Simrishamnståget var även det försenat, och knökafullt. Jag knyckte den sista sittplatsen och sedan var det så fullt att människor stod i gångarna.

Jag älskar tåg, de gör verkligen livet värt att leva <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0