hopedreamlive

Sången och dansen har kommit tillbaka till mig. Jag stod på dansgolvet i lördags tillsammans med Johanna och Nicole och jag kände den riktiga mig flyta igenom hela kroppen. Det finns ingenting i denna världen som kan skänka mig så mycket glädje, om man då bortser från människorna i mitt liv, som att dansa.

De människor som säger att de inte kan dansa och därför vägrar göra det förstår inte vad de missar. Att musiken tar form i kroppen genom att följa rytmen och ge uttryck för hur man känner sig är nog det mest himlaliknande som kan förekomma. Det ger en känsla som ingenting annat kan göra, det är just i det ögonblicket som jag känner att jag lever.

Och sången, gud ja, att leva sig in i orden är nästan samma känsla. Min röst försvann ett tag men nu är den tillbaka och ger mig mycket mening till att leva. Jag kanske inte är den bästa sångerskan ni har hört (och det är därför jag aldrig kommer söka till Idol.. det och att jag inte är så pigg att stå framför publik när det gäller sång. Teater har jag av någon anledning inga problem med) men att sjunga gör att man glömmer sitt egna och sina närståendes liv och kan ta form i någon annans ord, leva sig in i det.

SÅ, någon som vill börja dansa salsa? ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0